A Mini John Cooper Works Electricen hiába keresünk látványos kipufogóvégeket.

A BMW Csoporthoz tartozó Mini fellebbentette a fátylat legújabb modelljéről, a Mini John Cooper Works Electricről:







A típusnak egyelőre még csak az álcázófóliás prototípusát mutatták be, de hamarosan valószínűleg a hivatalos leleplezésre is sor fog kerülni.







A Mini John Cooper Works Electric a brit márka első sportos villanyautója, melynek specifikációit egyelőre sűrű homály fedi. Nem tudni, hogy a gyártó egy vagy két villanymotort szerel-e az utóbbi esetben akár négykerék-hajtásúként támadó újdonságba.




A jelenleg forgalomban lévő elektromos Mini, a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt Mini Cooper SE első kerekeit egy 184 lóerős és 270 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, ami 7,3 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 150 km/h végsebességet tesz lehetővé. A 32,6 kWh kapacitású akkumulátor a WLTP-szabvány szerint 225 kilométeres hatótávot biztosít.




Az eddigi legsportosabb Minit nem villanymotor, hanem egy 2 literes 4 hengeres turbómotor hajtja. Az elsőkerék-hajtású Mini John Cooper Works GP 306 lóerős, 450 Nm nyomatékú, 5,2 másodperc alatt tudja le a 0-100-at és a gyorsulásának csak 265 km/h-nál szakad vége.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!