A lista élén a japánok, az alján az amerikaiak. A Tesla is, amelynél még hajszálat is találtak a fényezésben.

Fontos jelentés minden évben az amerikai fogyasztóvédelmi magazin a Consumer Reports autós összegzése, amelyben sok tengerentúli modell is szerepel, és az európai autókra is releváns.

A rangsorokat minden évben több mint 300 ezer autó adatai alapján alakítják ki, így átfogó képet ad. A megbízhatósági lista az olvasók megkérdezésén alapul, amelyben a készítők arra kíváncsiak, hogy mennyi és milyen jellegű műszaki problémával találkoztak az autójuknál az elmúlt évben.

A listák 17 jellemző szempont alapján alakulnak ki, a nagyobbnak számító váltójavítástól kezdve, a kisebb hibának számító féknyikorgásáig. A megbízhatóságot 0 és 100 pont között értékelik. Azok a modellek, amelyek 0-40 pontot szereznek, kevsébé megbízhatónak számítanak. 41-60 között a megbízhatóakat, 61 pont fölött a legmegbízhatóbb márkákat tüntetik fel. A teljes listára kattintva az egyes modellek is megnézhetőek a márkán belül.

A lista első helyén a Mazda végzett 83 ponttal. A márka legnagyobb előnylnek a szerkesztők szerint a megbízható motorjai számítanak. Kiemelték azt is, hogy bár a japán márka nem kínál olyan divatos infotainment-rendszereket mint mások, de az övé legalább jól használhatók. A legmagasabbra értékelt típus az MX-5-ös volt, ami ugyan nem egy tömegmodell, de a volumen modellnek számító CX-3 és CX-5 is 85 pontot ért el.




A lista lenyitható, ahol az egyes modelleket is meg lehet nézni – klikk a cikkhez




A második-harmadik a Toyota-Lexus páros, ezek továbbra is messze meghaladják az iparági átlagot megbízhatóságban. Kiemelt figyelmet érdemelnek a márkák között a német prémiumgyártók, amelyek közül a BMW idén 12. helyen végzett, miután öt ponttal többet szerzett az előző évhez képest. Az Audi a 14., akárcsak tavaly, a Mercedes pedig csak a 20. helyre jutott.  

A lista alsó harmadában a Ford, a Mini, a VW, a Tesla és Lincoln állnak. A Ford esetében az Explorer modell minden típusnál rosszabbul szerepelt 1 pontot szerezve: a tulajdonosok számtalan motor-, karosszéria-, elektronikai és egyéb hibát soroltak fel a modellel kapcsolatban.

A Teslát az újdonságnak számító Model Y húzta le. Ennél elsősorban összeszerelési hibákról számoltak be a fogyasztók. Akadt, aki fényezésbe ragadt hajszálat is talált.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


MTI
Autó

Az új autóknál egyértelműen a hibrid az „új dízel”, a használt piacon viszont még egy ideig biztos a gázolajos autók szerepe.



hvg.hu
Autó

Többnyire előny, de hátrány is lehet.