Van is mit rendbe tenni, mert úgy számolnak, 15 millió rossz állapotú kerékpár lehet az országban.

Eddig csaknem egymillió francia vette igénybe azt az 50 eurós (17 800 forint) állami támogatást, amelyet régi kerékpárok javítására lehet felhasználni.

Áprilisban hirdették meg a programot, hogy a koronavírus-járvány miatti tavaszi kijárási korlátozások feloldásakor a franciák gépkocsi helyett inkább biciklivel járjanak dolgozni. Barbara Pompili környezetvédelmi miniszter szerint a támogatást eddig igénybe vevők nagyjából fele csak ritkán használta a biciklijét.

Felmérések szerint a lakosság 3 százaléka használja napi rendszerességgel a kerékpárját, és a kormány célja, hogy ez a szám megháromszorozódjon. Ezért egy hároméves, 30 millió eurós programmal fogják ösztönözni a munkáltatókat a dolgozói kerékpárhasználat lehetőségeinek javítására.

A francia kerékpárhasználók szövetsége szerint Franciaországban 25-40 millió használt bringa lehet, ám ebből nagyjából 15 millió rossz állapotban van.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A világ legnagyobb elektromos kerékpárflottájával már érdemben lehet harcolni a légszennyezettség ellen.



hvg.hu
Autó

Nem csak az autósok vannak mindig célkeresztben.