Szupererős szívómotor, alacsony tömeg, hátsókerék-hajtás. Röviden ez az új Huracán STO receptje.

A Lamborghini 2014 elején, vagyis hat évvel ezelőtt lebbentette fel a fátylat kisebb sportautójáról, a 610 lóerős Huracánról. A közelmúltban általunk is alaposan letesztelt Audi R8-cal nem titkoltan szoros rokoni kapcsolatokat ápoló típus ráncait tavaly felvarrták, így született meg a 640 lóerős Huracán Evo.




Most pedig megérkezett az utóbbi modell minden korábbinál sportosabb változata, a Huracán STO. Íme:







A facelift előtti Huracán Performante utódjának tekinthető újdonság lényegében nem más, mint a Huracán versenyautó közúti változata.




A karosszériaelemek 75 százaléka karbonszálas anyagból készül, a szélvédő 20 százalékkal könnyebb lett, a 20 colos kerekek magnéziumból vannak, így végül az STO 43 kilogrammal könnyebb, mint a Performante. Az újdonság mindössze 1 339 kilogrammot nyom a mérlegen.







Az átdolgozott aerodinamikai csomagos, karbonkerámia fékrendszerű STO motorja nem lett erősebb. Az 5,2 literes V10-es szívómotor változatlanul 640 lóerős teljesítményt ad le a hátsó kerekekre, a csúcsnyomaték 565 Nm.




A 0-ról 100 km/h-ra 3 másodperc, 0-ról 200 km/h-ra pedig 9 másodperc alatt gyorsuló, hétfokozatú duplakuplungos váltós Lamborghini végsebessége 310 km/h.




A Lamborghini Huracán STO adók nélküli hivatalos listaára 249 412 euró (89,8 millió forint).




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!