A távol-keleti autót első sorban taxinak szánják.

A BYD, Kína legnagyobb elektromos autógyártója és világ egyik legnagyobb taxiszolgáltatója a DiDi, közösen fejlesztett ki egy elektromos autót, amelyet taxi- és autómegosztó szolgáltatásoknak szánnak. 

A kínai elektromos autó arányai és karosszériája is feltűnően hasonlít a Volkswagen ID.3-ra a német gyártó nemrégiben Magyarországon is bemutatott villanyautójára igaz valamivel nagyobb németek autójánál. Bár a kínai autóiparban régi hagyománya van a nyugati autók klónozásának, el kell ismerni a D1 nem csak arról szól, hogy lemásoljanak egy jónevű modellt és olcsóbban kínálják a saját piacukon.

A BYD D1-et egy 136 LE-s teljesítményű villanymotorral hajtja majd a kínai és egy kínai konszern akkumulátorát használják hozzá, amellyel hatótávolságát 418 kilométerre ígérik.

A taxiszolgáltató Didi szerint 550 millió regisztrált utas és 31 millió sofőr által gyűjtött adatait használták fel a D1 tervezéséhez. A kínai cég a világ egyik legnagyobb személyszállító cége évente 10 milliárd utazást szolgálnak ki ? a The Verge szerint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

Még egy jó tíz évet azért adnak a hagyományos motorral szerelt autóknak is.



hvg.hu
Autó

A BMW és az Audi hasonló kompaktjainak teljes értékű kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.