Az amerikai gyártó legújabb V8-as terepjáróra abszolút nem a CO2-kibocsátás csökkentéséről szól.

A Jeep 2018-ban dobta piacra népszerű terepjárója, a Wrangler negyedik generációját, mely Európában 200 lóerős 2,2 literes dízelmotorral, 272 lóerős 2 literes benzinmotorral, illetve 375 lóerős plugin hibrid hajtással kapható.

Az Egyesült Államokban 290 lóerős 3,6 literes V6-os erőforrással is szerelik a típust és most megérkezett a 6,4 literes V8-as új csúcsmodell:







A keresztségben Jeep Wrangler Rubicon 392 nevet kapott újdonság 392 köbhüvelykes szívó Hemi benzinmotorja 470 lóerős teljesítményt, illetve 637 Nm-es nyomatékot szabadít rá a négy kerékre.




A 17 colos felnikre húzott 33 colos BFGoodrich K02 terepgumikon gördülő újdonság mintegy 4,6 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a negyedmérföldes gyorsuláshoz pedig 13 másodpercnyi időre van szüksége.







A 26 centiméteres hasmagasságú és 82 centiméteres gázlómélységű Jeep Wrangler Rubicon 392 forgalmazása 2021 elején kezdődik meg. A indulóár valamivel 50 000 dollár (15,1 millió forint) alakul majd.




 










Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!