Nem ez a legerősebb és nem ez a leggyorsabb Porsche, azonban vezetési élmény tekintetében nincs sok riválisa.

A Porsche ikonikus sportkocsijának, a 911-esnek létezik egy kisebb, könnyebb és olcsóbb testvére, a 718-as. Ennek a közelmúltban debütált a legsportosabb változata, a 718 Cayman GT4 Clubsport. Az elsősorban pályanapos használatra szánt modell már alaphelyzetben is rendesen ki van hegyezve, most azonban megérkezett a Manthey-Racing által egy picit még sportosabbá tett változat.




Olaf Manthey és csapata mindent megtett annak érdekében, hogy a 718-as a lehető legkönnyebb lehessen. Ennek érdekében üveg helyett műanyag az autó szélvédője, szuperkönnyű a fényszóró, a lökhárítók karbonból készülnek és az akkumulátor is könnyített kivitelű.




Az átalakításnak köszönhetően a Porsche 46 kilogrammot fogyott, vagyis immár csak 1 274 kilogrammot nyom a mérlegen. A BBS könnyűfém-felniket kapott sportkocsi erőforrásához nem nyúltak hozzá, a 3,8 literes 6 hengeres erőforrás egy hatfokozatú duplakuplungos PDK-váltón keresztül 425 lóerős teljesítményt, illetve 425 Nm-es nyomatékot szabadít rá a kerekekre.




Míg a 718 Cayman GT4 Clubsport alapára 155 440 euró (55,6 millió forint), addig a Manthey-Racing által felkészített változatért 173 884 eurót (62,3 millió forint) kérnek el.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!