Ez a V8-as erőforrással szerelt olasz típus korának egyik legsportosabb szedánja volt.

A Lancia 1984 őszén kezdte meg Thema típusjelzésű szedánjának gyártását, mely modell egészen 1994 nyaráig készült. A széria csúcsmodellje a 8.32, melynek elnevezése a 8 hengerre és a 32 szelepre utal, és a hozzáértők jól tudják, hogy ebben a kivitelben egy hamisítatlan Ferrari erőforrás teljesít szolgálatot.

És Hollandiában most éppen eladásra kínálnak egy ilyen példányt:




A mellékelt fotókon látható autót 1989 áprilisában helyezték forgalomba és azóta mintegy 85 ezer kilométert hagyott maga mögött.




A fekete bőrbelsős olasz luxusautó árcéduláján 24 750 eurós, vagyis átszámítva mintegy 8,8 millió forintos összeg olvasható.




A kocsi fullextrás, így például többek közt első/hátsó elektromos ablakemelő, központizár és klímaberendezés is található benne.




Az eredetileg 86 000 német márkás listaárú Lancia Thema 8.32 motorházteteje alatt egy 3 literes szívó V8-as benzinmotor található, melynek 205 lóerős teljesítménye, illetve 263 Nm-es nyomatéka 7,2 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít.




Érdekesség, hogy a csúcsteljesítményt percenkénti 6 750-es fordulatszámon adja le a Ferrari 308 GTB Quattrovalvoléból származó motor.







A 235 km/h végsebességű, 1,4 tonna tömegű típusból összesen 3 284 darab készült.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!