Az év legizgalmasabb kisautója nem olcsó, viszont komoly vezetési élményt biztosít.

A Toyota nemrégiben dobta piacra a Yaris általunk is alaposan letesztelt, 72-116 lóerős teljesítményű új generációját, most pedig megérkezett Európába a típus 3 ajtós sportváltozata.




Az apró méregzsák magyarországi alapára 11,65 millió forint, és ha megrendeljük a sport lengéscsillapítókat, a 18 colos kovácsolt könnyűfém felniket, illetve a Torsen első és hátsó önzáró differenciálművet tartalmazó Sport csomagot, akkor már 13,2 millió forint magasságában járunk.




Cserébe egy olyan autót állíthatunk be a garázsba, amelynek 1,6 literes 3 hengeres turbós benzinmotorja 261 lóerős teljesítményt, illetve 360 Nm-es nyomatékot ad le, ami új rekord a sorozatgyártású 3 hengeres benzinmotorok körében.




Az erő egy hatfokozatú kézi váltón keresztül érkezik meg a kerekekhez, ráadásul nemcsak az elsőkhöz, hanem a hátsókhoz is. A fejlett állítható összkerékhajtású újdonság tömege mindössze 1290 kilogramm, így nem meglepő, hogy a 0?100-as gyorsuláshoz 5,5 másodpercnyi idő szükséges. A végsebességet elektronika korlátozza 230 km/h-ra.




A karbonszálas műanyagból és alumíniumból készített alkatrészekkel könnyített, 1280 kilogramm tömegű Toyota GR Yaris 3,99 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas.




 







Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!