A BMW és az Audi hasonló kompaktjainak teljes értékű kihívója lett a wolfsburgiak újdonsága.

Hivatalosan bemutatkozott az új Volkswagen Golf R, amelynek révén a kompakt legújabb Golf generáció is teljessé vált. A GTD, a GTE és a GTI variánsok, valamint a Clubsport verzió után megérkezett a csúcsmodell, az R-jelű változat.

Megjelenésében sok újdonság nincs a hagyományos karosszériához képeset, leszámítva néhány apró részletet: új első és hátsó lökhárítókat, valamint a szélesebb küszöböket és sárvédőket. Látványos elem a diffúzor, és természetesen a négy kipufogócső, amelyeket opcionálisan az Akrapovic cég titán rendszerével is lehet kérni, ami 7 kiló mínuszt is jelenet a kocsi tömegében. 













Nem meglepetés a motorháztető alatt a Volkswagen 2.0 literes, TSI négyhengerese, amely a GTI-ben is dolgozik. Azonban itt a teljesítménye 320 lóerő, a maximális nyomatéka 420 Nm, mindezt egy hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül juttatják el a négy kerékhez. 

A 0-100 km/h-s sebességet 4,7 másodperc alatt abszolválja, a végsebessége 250 km/h-ra korlátozott. Látványos újítás, hogy a Volkswagen úgy döntött, Drift-módot is kínál az összkerékhajtású autóhoz. Ugyanakkor ez a lehetőség csak a Performance csomagos autóknak jár, amelyek végsebessége is 270 km/h lehet, valamint még két plusz üzemmódot is tartalmaznak. Többek közt a Special nevűt, amit kifejezetten a legendás Nürburgring Nordschleife-hez fejlesztettek.

A német gyártó az új Golf R árát még nem közölte, pusztán annyit, hogy januártól már megvásárolható a modell. Mindenesetre az kijelenthető összegzésként, hogy a Volkswagen komoly konkurencát állított a hasonló kategóriájú BMW M135i vagy az Audi S3 modelleknek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


D.P.
Autó

Nincs más autó idén, amelyet akkora elvárások vennének körül, mint a régóta várt első elektromos német tömegautót a Volkswagen ID.3-at. Az autóbirodalom legfontosabb válaszát, hogyan is képzelik el a következő évtizedek Golfját. Kipróbáltuk mi is.



hvg.hu
Autó

A Seatból kivált sportos almárka felfrissített modelljének alaposan megkérik az árát. Néhány extrával könnyen 20 millió forint fölé ugorhatunk.