A Mercedes S-osztály, a 7-es BMW és az Audi A8 kategóriájában versenyző luxusautóért itthon minimum 33,5 millió forintot kell fizetni.

A Lexus 1989-ben dobta piacra az első LS luxusszedánt, amelynek aktuális szériája 2017 óta fut az utakon. Idén nyáron leleplezték az általunk is letesztelt modell ráncfelvarrt változatát, melynek immár a hazai árai is ismeretesek.

A 359 lóerős teljesítményű, hibrid összkerékhajtású LS500h magyarországi alapára 33,5 millió forint, vagyis ennyibe kerül a típus Elegance alapkivitele.




A 0-ról 100-ra 5,5 másodperc alatt felgyorsuló és 250 km/h végsebességű, 5,23 méter hosszú LS500h Prestige kivitele 39,25 millió forintba kerül, a minden földi jóval felvértezett Supreme modell árcéduláján pedig 44,6 millió forintos összeg olvasható. A dinamikusra hangolt F Sport változat 36,5 millió forintba kerül.

Az újdonságot a módosított fényszóróiról a legkönnyebb felismerni, a menetfény feljebb költözött a lámpába, ezenkívül pedig átrajzolták a lökhárítót és sötétebb tónusú lett a hatalmas hűtőrács. A fejlesztők módosították a defektmentes abroncsok saját rugózási jellemzőit, áthangolták a motorbakok csillapítását, mélyebbre nyúló öltésekkel varrják az üléskárpitokat, illetve kényelmesebbé tették az üléseket.




Továbbfejlesztették a hibrid, illetve benzinmotoros hajtásláncok vezérlését is. Az előbbinél a leggyakrabban használt sebességtartományokban az eddiginél nagyobb mértékben támaszkodik a rendszer az elektromos hajtásra, míg az elinduláskori gyorsulásnál csökkentették a megengedett legnagyobb fordulatszámot, így finomabban, zajmentesebben lehet vele közlekedni.

A 3,5 literes V6-os benzinmotor esetében megnövelték a forgatónyomatékot a leggyakrabban használt fordulatszámokon, lerövidítették a váltások időszükségletét, illetve kiterjesztették az egyes fokozatok fordulatszám-tartományát, így ritkábban vált vissza a rendszer. A végletekig csillapított zaj- és rezgésélményt aktív hangszabályozással, illetve motorhang-erősítéssel egészítették ki.







Az új vezetéstámogató rendszer képes megállapítani a jármű helyzetét a sávon belül éppúgy, mint a környező járművekhez viszonyítva, és különböző manőverek (például előzés vagy ívmenet, illetve parkolás) során a gyakorlott autóvezetőkéhez hasonló stabilitással irányítja is az autót. Ezek a részleges autonóm mobilitási funkciók a későbbiekben szabadon bővíthetők és frissíthetők.

Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis új Lexus LS középkonzola kiegészült egy hagyományos nyomógombbal, amellyel azonnal megjeleníthető a központi képernyőn az ülések és a kormánykerék fűtését vezérlő menüsor – ez biztonságosabbá és gyorsabbá teszi a funkciók kezelését.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!