A Bertone által rajzolt négykerekűek láttán nemcsak az 50-es években, hanem 2020-ban is sokunknak leesik az álla.

Az 1953-as Torinói Autókiállítás egyik legnagyobb durranása a Berlinetta Aerodinamica Tecnica 5, vagy rövidebb nevén a B.A.T. 5 volt, ami egy a repülőgépipari megoldások által ihletett, és az Alfa Romeo 1900 SS alapjaira épülő koncepcióautó.







Az egyetlen példányban készült kocsi 1954-ben és 1955-ben két hasonló formatervű utódot kapott, és ez a három autó, a B.A.T. 5, a B.A.T. 7 és a B.A.T. 9 most egyszerre cserélt gazdát.

A Sotheby’s Contemporary Art Evening Auction keretein belül a három kocsiért New Yorkban 14,84 millió dollárt, vagyis átszámítva közel 4,7 milliárdot fizettek.







A Bertone stúdió által készített és Franco Scaglione által tervezett B.A.T. 5 motorja mindössze 100 lóerős, azonban a 0,23-as légellenállási tényező és az alig 1,1 tonnás tömeg így is 200 km/h végsebesség elérését teszi lehetővé. A B.A.T. 7 és a B.A.T. 9 pedig még ennél is alacsonyabb légellenállással büszkélkedhet.




 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Autó

A kiindulási alapnak tekinthető Quadrifoglio Verdénél erősebb és könnyebb az olasz gyártó sportszedánja.



László Ferenc
Autó

Az olasz gyártó felfrissítette szabadidőautó kategóriás modelljét, melynek 510 lóerős biturbó V6-os hajtásához szerencsére nem nyúltak hozzá, nem tették politikailag korrektebbé. Egy SUV, ami szinte úgy megy, mint egy sportszedán.