A bőven 300 lóerő feletti motorral szerelt új wolfsburgi modellnek mind a négy kereke hajtott.

A tavaly debütált 8-as Golfnak idén februárban mutatkozott be az első igazán izgalmas sportverziója, a 245 lóerős és 370 Nm-es benzinmotorral szerelt GTI, majd pedig októberben megérkezett a 300 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót előadó GTI Clubsport.






Jó ideje nyílt titok, hogy a Volkswagen egy ennél erősebb Golffal is készül, és most hivatalos megerősítést nyert, hogy november 4-én, vagyis e hét szerdán le fogják leplezni a vadonatúj Golf R-t.

A német gyártó nemes egyszerűséggel a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Golfként hivatkozik a gyengébb testvérmodellektől eltérően nem elsőkerék-, hanem összkerék-hajtású újdonságra. Melyről ez az első hivatalos fotónk:




A Golf R 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorja az előzetes információk szerint 333 lóerős teljesítményt ad le, és várhatóan hatfokozatú kézi-, illetve hétfokozatú automata váltóval is rendelhető lesz.

A menetteljesítményeket egyelőre sűrű homály fedi, mindenesetre jó kiindulási alap, hogy az alap GTI 6,2 másodperc, a GTI Clubsport pedig „kevesebb, mint 6 másodperc” alatt oldja meg a 0-100-as sprintet. Utóbbi modellek elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!