A második generációs és végre szemrevaló külsejű Mirai jelentősen olcsóbb lett az elődjénél.

A közelmúltban Budapesten volt szerencsénk kipróbálni a Toyota üzemanyagcellás sci-fi autóját, a Mirait, mely elsősorban igen véleményes külsejéről, illetve hidrogénből áramot és vizet előállító hajtásláncáról ismerszik meg. Utóbbinak köszönhetően percek alatt megtankolható a kocsi, melynek hajtásáról villanymotor gondoskodik, és amelynek hátránya, hogy egyelőre sajnos nagyon ritkák a hidrogénkutak.

A 2014-ben debütált Mirai nemrégiben megkapta az utódját, mely szemrevaló külsejű sportos szedánról első blikkre nehéz elhinni, hogy ez a második generációs Mirai. A kupésra faragott vonalvezetésű, enyhén Lexus-utánérzésű újdonság hosszabb, alacsonyabb és szélesebb az elődjénél, és komoly változás, hogy immár nem az első, hanem a hátsó kerekek hajtottak.




Most a mintegy 700 kilométeres hatótávú újdonság európai listaárára is fény derült: az új Mirai 63 900 eurós (23,3 millió forint) áron startol el, vagyis jelentősen olcsóbban, mint a 78 600 eurós (28,7 millió forint) elődje. A jobban felszerelt Executive és Advanced változatok árcéduláján 66 900, illetve 73 900 eurós (24,4-27 millió forint) összeg olvasható. A forgalmazás novemberben kezdődik meg.

A gyártó hazai képviselete májusban arról számolt be, hogy a 4,98 méter hosszú új Mirai Magyarországra is megérkezhet, ennek azonban feltétele, hogy legyen itthoni hidrogén töltőállomás.




A Toyota az üzemanyagcella rendszer tökéletesítésével és a nagyobb fedélzeti hidrogéntartályok alkalmazásával 30 százalékkal nagyobb hatótávolságot ígér. Az új üzemanyagcella-köteg rekordszintű, több mint 4 kW/literes teljesítménysűrűséget kínál, ami 33 százalékkal kedvezőbb az első Mirai értékénél.

Így az egész szerkezet sokkal kompaktabb méretű lett: az új egység mindössze 25 liternyi helyet foglal el, vagyis lényegesen kevesebbet, mint egy átlagos háromhengeres benzinmotor. Éppen ezért az új modell már három (egy hosszú és két rövid) hidrogéntartályt is kaphatott, amelyek együttesen körülbelül egy kilogrammal több hidrogén képesek tárolni, mint a kifutó modell.




Az utastérben újdonság a 12,3 colos központi értinőkijelző, amely egy 14 hangszórós JBL hangrendszer társaságát élvezi. Lényeges változás továbbá, hogy az új Mirai már nem 4, hanem 5 személyes.




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!