A biturbó benzinmotorból sikerült előcsalogatni 275 eddig rejtőző lóerőt.

Az aktuális 5-ös BMW legerősebb gyári változata az M5 Competition, amelynek motorházteteje alatt egy 625 lóerős teljesítményű, 750 Nm nyomatékú 4,4 literes biturbó erőforrás található.

Az összkerékhajtású és nyolcfokozatú automata váltóval szerelt sportszedán 3,3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, és a 0–200-as sprint sem tart tovább neki 10,8 másodpercnél. Az alaphelyzetben 250 km/h végsebességű kocsi az opcionális M Driver’s Package-dzsel akár 305 km/h-val is képes száguldani.

A G-Power azokra is gondol, akik esetleg elégedetlenek lennének az M5 Competition teljesítményével. Számukra készült a most leleplezett G5M Hurricane RR, íme:




A tuningcég szakemberei találtak még 275 extra lóerőt, illetve 300 extra Nm-t, így az új Hurricane motorja nem kevesebb, mint 900 lóerős és 1050 Nm nyomatékú. A csúcsnyomaték egyébként a hajtáslánc elemeinek kímélése érdekében elektronikusan korlátozott.




A 21 colos kerekeken gördülő, 30 milliméterrel leültetett, titán sportkipufogós újdonság menetteljesítményeiről egyelőre hallgat a gyártó. Viszonyításképp, az autó 840 lóerős korábbi változata kapcsán 2,5 másodperces 0–100-as szintidőről, illetve 340 km/h-t meghaladó végsebességről szólt a fáma.




A G5M Hurricane RR átépítési költsége 115 000 euró (42 millió forint), a BMW M5 hazai alapára 36,6 millió forint.




 




Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!