Ez a remek egészségnek örvendő négykerekű egyenesen a 80-as évekbe, a B-csoportos raliautók korába repít vissza bennünket.

A Lancia a 80-as évek elején egy új modellel vágott neki a B-csoportos rali világbajnokságnak, ez volt a a nemes egyszerűséggel Rally névre keresztelt, de a legtöbbünk által 037-es Lanciaként ismert versenyautó. A hátsókerék-hajtású szörnyeteget olyan pilóták terelgették, mint például Markku Alén, Attilio Bettega vagy Walter Röhrl.

És most eladósorba került Walter Röhrl egykori versenyautója, a 180-as karosszériaszámú példány.







Az 1983-ban készült, Martini tematikájú raliautó nemrégiben esett át egy 150 000 eurós (55 millió forint), mindenre kiterjedő felújításon. Az eladási árról csak a komoly érdeklődőknek ad felvilágosítást a brit tulajdonos.







A mindössze 3,9 méter hosszú és alig 1,24 méter magas Lancia 037 tömege 960 kilogramm.







A 2 literes 4 hengeres középmotor a kompresszoros feltöltésnek köszönhetően mintegy 255-280 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 300 Nm körüli nyomaték társul.







Az ötfokozatú ZF kéziváltós Lancia 037-et később 2,1 literes motorral szerelték, mely már 325 lóerős, illetve 333 Nm-es produkciót ad elő.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!