Egy exkluzív ügyfele biztosan volt a nyáron a ZalaZone pályának.

A Player magazin szúrta ki a nyár végén készült képeket a Rimac oldalán, amely szerint a horvát cég a ZalaZone-on tesztelte az 1914 lóerős elektromos hipersportautóját.

Horvátországban egyetlen szóba jöhető versenypálya van, így biztosan jól jött a közelben épült tesztkapacitás Zalaegerszegen, amin olyan dinamikai teszteket is lehet csinálni, amit versenypályán nem. A horvátok szerint nálunk elsősorban a járműdinamika finomhangolását és a vezetői segédrendszereket tesztelték. 










A Rimac C_Two mintegy 4,75 méter hosszú, 1,98 méter széles, alig 1,2 méter magas, és a sorozatgyártás megkezdése előtt 17 prototípust készítettek belőle. Alig 1,97 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, ugyanis a motorjai össznyomatéka 2300 Nm. A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h. 

A Rimac olyan márkáknak dolgozik, mint az Aston Martin és az is felmerült, korábban a horvátoknak adja el a Volkswagen-csoport a Bugatti márkát. A cég tulajdonosa Mate Rimac egy alig harminckét éves autógyáros, akit gyakran hasonlítanak a Tesla vezéréhez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!


hvg.hu
Vállalkozás

A bérköltségek ötödét sem fedezte az összeg.



MTI
Autó

A három éve épülő autóipari tesztpálya 65-70 százalékban már elkészült. Most a fékezési tesztekre alkalmas területet adták át.