Megérkezett a VW Polo GTI és a Ford Fiesta ST új dél-koreai kihívója.

A Hyundai 2017-ben dobta piacra első igazán sportos kompaktját, a Golf GTI és a Focus ST ellenfelének szánt i30 N-t, melynek most i20 N néven érkezett meg az eggyel kisebb testvérmodellje.




Az idén generációváltáson átesett Hyundai i20 sportváltozatát egy 1,6 literes 4 hengeres benzinmotor hajtja, mely a turbófeltöltésnek köszönhetően 204 lóerős teljesítményt, illetve 275 Nm-es nyomatékot szabadít rá az első kerekekre.




A kizárólag hatfokozatú kézi váltóval gyártott újdonság mindössze 1,2 tonnát nyom a mérlegen, 0-ról 100-ra 6,7 másodperc alatt lő ki, a végsebessége pedig 230 km/h.




Az egyedi spoilerekkel, diffúzorral és sportkipufogóval ékesített kisautó 18 colos könnyűfém felniket kapott, melyre kifejezetten az i20 N-hez fejlesztett Pirelli P Zero sportgumikat szerelnek. A csomagtartó ugyanúgy 351 literes, mint az alapmodell esetében.




Az erősebb fékrendszerrel, sportfutóművel és rajtelektronikával felvértezett Hyundai i20 N első példányai 2021 elején érkeznek meg a kereskedésekbe, az árcédulán várhatóan 24 000 eurós (8,7 millió forint) összeg lesz olvasható.




 










Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.



A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!