Site icon City Futi Futárszolgálat

Index – Belföld – Hétfőtől beüzemelik az új villamosokat az 1-es vonalán


Négy új CAF-villamos áll forgalomba Budapesten, az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények hétfőtől közlekednek az 1-es villamosvonalon. Karácsony Gergely főpolgármester a villamosok hétfői átadásán arról beszélt, hogy a főváros új vezetése azt az elvet követi, hogy minden, ami jó volt az előző ciklus politikájában, viszik tovább, és amin szükséges, azon változtatnak.

Az elmúlt években elindult intenzív járműpark-fejlesztés nagyon sokat javított a budapesti közösségi közlekedés színvonalán

? hangoztatta a főpolgármester. Közölte:

a különböző műszaki kérdések megnyugtató lezárása után át tudják adni a négy villamost. Ezt követően, az elkövetkező hetekben több mint húsz ehhez hasonló jármű áll majd forgalomba.

Hangsúlyozta, hogy a villamosokat európai uniós támogatásból szerezte be a főváros, és nagyjából ötven újabb villamos és troli beszerzéséről még a tavalyi önkormányzati választások előtt döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója előzőleg azt nyilatkozta: gyanítja, politikai okok állhatnak annak hátterében, hogy még mindig nem járnak azok a CAF-villamosok, amelyeket már több mint egy éve leszállított a spanyol gyártó.

Vitézy Dávid hétfőn a Kossuth Rádió hétfő reggeli műsorában emlékeztetett: 26 ilyen villamost rendelt meg még az előző városvezetés, s ezek tavaly nyáron meg is érkeztek, csakhogy az azóta eltelt több mint egy év alatt sem sikerült forgalomba állítani a járműveket.

Jogcím nélkül fizetett ki 2,8 millió forintot a Draskovics Tibor vezette BKK? Draskovics a szakértőkhöz irányítja Vitézy-t.

Hangsúlyozta, hogy a klimatizált, alacsony padlós járművekkel mindenki elégedett, és soha nem érte panasz őket. Az elvégzett vizsgálatok is azt támasztották alá, hogy minden műszaki követelménynek megfelelnek, és a fékkel sincs baj, amit korábban kifogásoltak. Figyelmeztetett:

Azok az uniós források, amelyekből a villamosokat is vásárolták, az év végén lejárnak, tehát ha nem teljesítik a feltételeket, akkor elveszhetnek.

Vitézy Dávid az ügyet úgy értékelte, hogy a fővárosban jelenleg felelősséghárítás és egymásra mutogatás zajlik, miközben a ?legképtelenebb? érveket hozzák fel, a CAF-villamosok szerinte a ?politikai túszejtés? áldozatai.

Ha a járműveket arra használnák, hogy hibát találjanak az előző városvezetés munkájában, akkor erre nem alkalmasak, mert nincs bajuk, s ugyanolyanok, mint amilyenek már régóta közlekednek Budapesten ? fogalmazott a vezérigazgató.

A cég korábbi vezetője szerint a jegyautomata-ügynek akár büntetőjogi következményei is lehetnek.

Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. megbízott vezérigazgatója az elmúlt hetekben a CAF-villamosok kapcsán felmerült kérdésekkel kapcsolatban elmondta:

nem voltak igazak azok az állítások, amelyek szerint Budapesten áll tizenegy villamos, és ezeket nem veszik át. A BKK-nak és a BKV-nak közösen komoly műszaki eljárássorozaton kell végigvezetnie a villamosokat, mielőtt át tudja venni. Ez zajlott, és ebben nem volt késlekedés.

Közölte, hogy a most átadott négy CAF-villamos közül háromnak az alvázfestése nem volt rendben. Ezeket végül sikerült Budapesten a nyáron javítani. Az úgynevezett alkonykapcsolót is javítania kellett a CAF-nak, amely ezt szoftvermódosítással oldotta meg. A fékrendszer kérdéséről szólva leszögezte: a CAF-villamosok fékrendszere megfelelően működik, hatósági távon belül megáll. Ugyanakkor a BKK és a BKV közös véleménye az volt, hogy a fékrendszer működése nem volt összhangban a típusengedélyben foglaltakkal. Ennek rendezését kérték a CAF-tól, a spanyol cégtől október 1-jén megkapták azt a jognyilatkozatot, amely lehetővé tette a villamosok október 6-i átvételét.

A BKK nem késlekedett és nem próbálta meg bármilyen okból kifolyólag ezeknek a villamosoknak az átvételét elhúzni, egyszerűen nem volt lehetőség arra, hogy ezeket korábban felelősségteljesen átvegyük

? fogalmazott Fendrik László.





Source link

Exit mobile version