Site icon City Futi Futárszolgálat

Index – Gazdaság – Tele leszünk nemzetközi szuperexpresszel, Varsóba és Kolozsvárra is menni fognak Budapestről



A Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft., valamint a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. készítheti el a Budapest?Kolozsvár nagy sebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányát, nettó 750 millió forintért ? adta hírül az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent tendereredmények alapján a napi.hu. Az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívása szerint a tanulmányt az EU támogatási szabályokra vonatkozó módszertana szerint kell kidolgozniuk, vagyis ennek alapján uniós forrásokat is igénybe vennénk a megépítése során. 

A terveket 250?300 kilométer hosszú, jellemzően 250?300 vagy 350 kilométeres óránkénti sebességre optimalizált vasúti pályára kell elkészíteni, amely legalább évi 500 ezer utast szolgál majd ki. Emellett figyelni kell legalább kettő, átlagosan legalább 135 ezer lakosú város városi közösségi közlekedési rendszerébe történő csatlakozás, intermodális csomópont kialakítására is. Ezenkívül a folyókat (Tisza, Körösök, Szamos) keresztező hidak létesítésére is. 

A nyertesekkel szeptember 28-án kötött szerződést a NIF.

Indult még a tenderen a ?KÖZLEKEDÉS? Fővárosi Tervező Iroda Kft., a Transinvest-Budapest Mérnöki, Konzultánsi, Kereskedelmi és Ügynöki Kft., továbbá a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. is.

A lap felidézi, hogy Szijjártó Péter magyar külügyminiszter és román kollégája, Teodor Melescanu még 2018-ben beszélt először a két országot összekötő gyorsvasút tervéről. A kormány pedig mintegy egymilliárd forintot különített el azóta a megvalósíthatósági tervre.

Nem ez lenne az egyetlen szuperexpressz Magyarországon: a vitatott szükségességű és megtérülésű, kínai hitelből épülő Budapest?Belgrád-vonal mellett a múlt héten derült ki, hogy 2021 közepére elkészül a V4-országok közlekedési összeköttetéseit javító, óránként 350 kilométer per órás sebességű Budapest?Varsó-gyorsvasút részletes megvalósíthatósági tanulmánya is. 





Source link

Exit mobile version