City Futi Futárszolgálat

Index – Kerékagy – Új kerékpársávot alakítanak ki a Baross utcában



Új kerékpársávot kezdenek el kialakítani hétfőn a Baross utcában, így Kőbányától már egészen a Nagykörútig el lehet jutni biciklivel.

A BKK közleménye szerint az Orczy tér és Nagykörút közötti szakaszon önálló kerékpársáv lesz, egyes részein pedig busz-kerékpársávokat alakítanak ki. Nem lesz kerékpársáv a Baross utcának a Nagykörút és a Szabó Ervin tér közötti szakaszán, viszont csökkentik a sebességhatárt.

Az autók maximum 30 km/h sebességgel haladhatnak itt a jövőben.

A Kőbányai úti kerékpárút jelenleg az Orczy térnél véget ér, de a BKK szerint régi igény volt, hogy a belváros irányába folytatódjon ez az útvonal. Bár az Orczy tér teljes átépítése csak később várható, a Baross utca mostani átalakítása a nagykörúti kerékpársávokkal együtt a BKK szerint már jelentősen javítja a környékbeli úticélok megközelítésének feltételeit.

A 2019-ben elfogadott Budapesti Mobilitási Terv arról szól, hogy a főváros úthálózatát fokozatosan alkalmassá kell tenni arra, hogy gyorsabbá, kiszámíthatóbbá váljon a közösségi közlekedés, illetve hogy biztonságos, valós alternatívát kínáljon a fővárosiak számára a kerékpáros közlekedés. A Fővárosi Önkormányzat még március végén döntött arról, hogy új kerékpársávokat alakít ki Budapesten. 

A forgalomszámláló eszközök adatai szerint a Nagykörúton kialakított új kerékpársáv forgalma mindössze néhány nap alatt elérte a több mint egy évtizede meglévő Múzeum körúti biciklisáv forgalmát. Naponta 3500-szor bicikliznek ezen a szakaszon, ezzel a Nagykörút Budapest egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonalává vált.

Az Üllői úton átlagosan 1500, a Bartók Béla úton pedig 3000-3500 kerékpárt mértek a forgalomszámláló eszközök naponta.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "https://connect.facebook.net/hu_HU/sdk.js"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));



Source link

Exit mobile version