Index – Belföld – 34 vonalon ritkít járatot a MÁV, állítja egy vasúti szaklap

általa megosztva admin
Kategória:



Járatritkításra készül a kormány a vasúti közlekedésben, írja egy, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Közlekedéstudományi Intézet által közösen kidolgozott tervezetre hivatkozva a RegionalBahn.hu. Az oldal szerint számos vonalon csak naponta egy vagy két vonatpár járna, egyes vonalakon pedig busszal váltanának ki bizonyos járatokat. A lap információi szerint 12 vonalon csökkentenék napi egy oda-vissza járatra a vasúti forgalmat:

  • 4 Esztergom?Komárom
  • 5 Székesfehérvár?Komárom
  • 45 Székesfehérvár?Sárbogárd
  • 47 Godisa?Komló
  • 98 Abaújszántó?Hidasnémeti
  • 103 Karcag?Tiszafüred
  • 113 Nyíregyháza?Nyírbátor
  • 114 Mátészalka?Csenger
  • 121 Mezőhegyes?Újszeged
  • 125 Mezőhegyes?Battonya
  • 146 Kunszentmárton?Lakitelek
  • 147 Szentes?Orosháza

Másik 22 vonalon pedig a lecsökkentett járatszám mellé vonatpótló autóbuszokat vezetnének be:

  • 25 Zalaegerszeg?Őriszentpéter?Hodoš [Őrihodos]: 2 nemzetközi vonatpár és vonatpótló buszok
  • 35 Siófok?Kisbárapáti: 1 vonatpár és vonatpótló buszok; több vonatpár csak Karádig közlekedik
  • 38 Nagyatád?Somogyszob: 1 vonatpár és vonatpóltó buszok; a Dombóvár?Kaposvár?Gyékényes vonalon is változásokat hozhat
  • 43 Dunaújváros?Rétszilas: 3 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 60 Barcs?Gyékényes: 2 országos vonatpár (Szombathely?Pécs gyorsvonatok) és vonatpótló buszok
  • 66 Villány?Mohács: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 75 Nagyoroszi?Balassagyarmat: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 78 Balassagyarmat?Ipolytarnóc: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 85 Vámosgyörk?Gyöngyös: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 86 Vámosgyörk?Újszász: 7 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 89 Nyékládháza?Tiszaújváros: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 102 Kisújszállás?Kál-Kápolna: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 109 Debrecen?Tiszalök: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 111 Záhony?Mátészalka: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 113 Fehérgyarmat?Zajta: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 116 Nyíregyháza?Vásárosnamény: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 125 Szarvas?Mezőhegyes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 128 Püspökladány?Szeghalom: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 130 Szentes?Hódmezővásárhely: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 145 Lakitelek?Kiskunfélegyháza: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 146 Lakitelek?Kecskemét: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 147 Kiskunfélegyháza?Szentes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok

A járatritkításról megkérdeztük az Innovációs és Technológiai Minisztériumot is, akik válaszul egy május 21-i közleményt linkjét küldték el. Az “Ideiglenes járványügyi menetrendek lépnek életbe a nyáron” című irományból azonban szinte semmilyen konkrét dolog nem derül ki.

A járványügyi készültségben alkalmazott menetrendek lehetővé teszik a helyközi közlekedési szolgáltatások működőképességének, a közszolgáltatásokba vetett bizalomnak a megőrzését, egyúttal a mindenkori igényekhez rugalmasan igazodó kínálatot biztosítanak az utasok számára. A kormányzat stratégiai-szakpolitikai céljai változatlanok: a társadalom közlekedési igényeinek kielégítése, a közösségi közlekedés versenyképességének növelése az egyéni gépkocsizással szemben, elsősorban a környezetkímélő, biztonságos vasút térnyerésének támogatásával.

? írják. Azonban a fenn említett átszervezésekről nem esik benne szó, csak a tanítási szüneti menetrendről, valamint a fővonalak fejlesztéséről. A közlemény azzal zárul, hogy “a társaságok a nyár folyamán több ütemben életbe lépő változásokról a szokott módon, ismert csatornáikon tájékoztatják majd utasaikat”, feltételezhetően ez a rész értelmezhető úgy, mint az ITM válasza kérdésünkre. 





Source link

Translate ?