Index – Belföld – 34 vonalon ritkít járatot a MÁV, állítja egy vasúti szaklap

Posted by admin



Járatritkításra készül a kormány a vasúti közlekedésben, írja egy, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Közlekedéstudományi Intézet által közösen kidolgozott tervezetre hivatkozva a RegionalBahn.hu. Az oldal szerint számos vonalon csak naponta egy vagy két vonatpár járna, egyes vonalakon pedig busszal váltanának ki bizonyos járatokat. A lap információi szerint 12 vonalon csökkentenék napi egy oda-vissza járatra a vasúti forgalmat:

  • 4 Esztergom–Komárom
  • 5 Székesfehérvár–Komárom
  • 45 Székesfehérvár–Sárbogárd
  • 47 Godisa–Komló
  • 98 Abaújszántó–Hidasnémeti
  • 103 Karcag–Tiszafüred
  • 113 Nyíregyháza–Nyírbátor
  • 114 Mátészalka–Csenger
  • 121 Mezőhegyes–Újszeged
  • 125 Mezőhegyes–Battonya
  • 146 Kunszentmárton–Lakitelek
  • 147 Szentes–Orosháza

Másik 22 vonalon pedig a lecsökkentett járatszám mellé vonatpótló autóbuszokat vezetnének be:

  • 25 Zalaegerszeg–Őriszentpéter–Hodoš [Őrihodos]: 2 nemzetközi vonatpár és vonatpótló buszok
  • 35 Siófok–Kisbárapáti: 1 vonatpár és vonatpótló buszok; több vonatpár csak Karádig közlekedik
  • 38 Nagyatád–Somogyszob: 1 vonatpár és vonatpóltó buszok; a Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon is változásokat hozhat
  • 43 Dunaújváros–Rétszilas: 3 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 60 Barcs–Gyékényes: 2 országos vonatpár (Szombathely–Pécs gyorsvonatok) és vonatpótló buszok
  • 66 Villány–Mohács: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 75 Nagyoroszi–Balassagyarmat: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 78 Balassagyarmat–Ipolytarnóc: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 85 Vámosgyörk–Gyöngyös: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 86 Vámosgyörk–Újszász: 7 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 89 Nyékládháza–Tiszaújváros: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 102 Kisújszállás–Kál-Kápolna: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 109 Debrecen–Tiszalök: 4 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 111 Záhony–Mátészalka: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 113 Fehérgyarmat–Zajta: 1 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 116 Nyíregyháza–Vásárosnamény: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 125 Szarvas–Mezőhegyes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 128 Püspökladány–Szeghalom: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 130 Szentes–Hódmezővásárhely: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 145 Lakitelek–Kiskunfélegyháza: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 146 Lakitelek–Kecskemét: 2 vonatpár és vonatpótló buszok
  • 147 Kiskunfélegyháza–Szentes: 2 vonatpár és vonatpótló buszok

A járatritkításról megkérdeztük az Innovációs és Technológiai Minisztériumot is, akik válaszul egy május 21-i közleményt linkjét küldték el. Az “Ideiglenes járványügyi menetrendek lépnek életbe a nyáron” című irományból azonban szinte semmilyen konkrét dolog nem derül ki.

A járványügyi készültségben alkalmazott menetrendek lehetővé teszik a helyközi közlekedési szolgáltatások működőképességének, a közszolgáltatásokba vetett bizalomnak a megőrzését, egyúttal a mindenkori igényekhez rugalmasan igazodó kínálatot biztosítanak az utasok számára. A kormányzat stratégiai-szakpolitikai céljai változatlanok: a társadalom közlekedési igényeinek kielégítése, a közösségi közlekedés versenyképességének növelése az egyéni gépkocsizással szemben, elsősorban a környezetkímélő, biztonságos vasút térnyerésének támogatásával.

– írják. Azonban a fenn említett átszervezésekről nem esik benne szó, csak a tanítási szüneti menetrendről, valamint a fővonalak fejlesztéséről. A közlemény azzal zárul, hogy “a társaságok a nyár folyamán több ütemben életbe lépő változásokról a szokott módon, ismert csatornáikon tájékoztatják majd utasaikat”, feltételezhetően ez a rész értelmezhető úgy, mint az ITM válasza kérdésünkre. 





Source link