Site icon City Futi Futárszolgálat

Éjjel fél kettőig jár péntek-szombaton az M2-es és az M4-es metró


A főváros pezsgő éjszakai életére, az ezzel párhuzamosan folyamatosan növekedő forgalomra való tekintettel március 13-tól pénteken és szombaton még egy órával tovább, éjjel fél kettőig közlekedik az M2-es és az M4-es metró. A fejlesztésnek köszönhetően a BKK és a BKV kényelmes közlekedési lehetőséget nyújt az utazóknak, egyúttal a metróval párhuzamos éjszakai buszjáratok racionalizálásával tehermentesíti a környezetet is. A BKK a felmerülő igények figyelembevételével folyamatosan törekszik az éjszakai közlekedés korszerűsítésére: a két említett metróvonalon már 2017 decembere óta tovább jár a metró, a közelmúltban növelték a reptéri buszok üzemidejét és az 1-es villamos meghosszabbított vonalán is 0-24 órás közlekedési szolgáltatást nyújtanak.

Budapest éjszakai hálózatának fontos eleme a hétköznapi menetrendhez képest péntek és szombat éjszaka már jelenleg is egy órával tovább közlekedő M2-es és M4-es metró. A kedvező tapasztalatokra való tekintettel most ez a szolgáltatás bővül tovább: március 13-tól még egy órával tovább járnak a metrók, ezáltal a belvárosi állomásokról körülbelül fél kettőkor indulnak az utolsó szerelvények végállomásaik felé. Éjszaka a metrók 10-15 percenként követik majd egymást. A fejlesztéssel a főváros éjjeli közlekedési hálózata alapjában nem változik, mindössze azok az éjszakai buszok nem indulnak a jövőben, amelyek a metróvonalak feletti egy-egy nagy forgalmú szakaszon sűrítő járatként biztosították a komfortosabb közlekedést. Az éjszakai metróközlekedés a vele párhuzamos, említett buszindulásokat teljes mértékben és jobb minőségben váltja ki, hiszen a  metró kényelmesebb, biztonságosabb, kiszámíthatóbb utazást kínál, ráadásul csökken a károsanyag-kibocsátás, a környezeti és a zajterhelés.

Hétről hétre közel 250.000 járatindulás biztosítja a főváros közösségi közlekedését, amelynek mintegy másfél-másfél százaléka az M2-es (3900), illetve az M4-es metró (3600) indulásainak száma egy héten. A március 13-ai fejlesztés 40 többletindulást jelent heti szinten. Ezzel pénteken és szombaton a metrók összesen körülbelül 180 kilométerrel többet tesznek majd meg, mint eddig. Mivel a párhuzamosan közlekedő belvárosi, sűrítő éjszakaibusz-járatok említett indulásait a metró üzemidő-bővítése kiváltja, az üzemidő-bővítés nem jár többletköltséggel. A felmerülő többlet karbantartási munkákat a BKV Zrt. elsősorban a munkabeosztás átszervezésével oldja meg. Hasonlóképp a járművezetők beosztását is átstrukturálják, ehhez kapcsolódóan pedig érdemes megjegyezni, hogy az M4-es metró szerelvényei 2016 óta automata vezérléssel közlekednek. A BKK és a BKV metróüzemidő-bővítéséhez hamarosan csatlakozik a MÁV-HÉV Zrt. is, ezáltal a kötöttpályás, zöld szolgáltatásfejlesztés térben is kibővül majd.

?Az új városvezetésnek fontos, hogy minél többen kényelmes, biztonságos és környezetbarát módon tudjanak utazni? ? mondta el a fejlesztést bemutató sajtótájékoztatón Dorosz Dávid. Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese köszönetet mondott a BKV-nak és a BKK-nak, hogy ?a metró üzemidő-bővítésének megvalósításával a budapesti utasokat és a tisztább, egészségesebb környezetet is tudják szolgálni?.

?A Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan figyelemmel kíséri az éjszakai hálózat kihasználtságát, hiszen célunk, hogy szolgáltatásunkat a mindenkori utazási szokásokhoz és igényekhez igazítsuk, a környezeti terhelést pedig mérsékeljük. Ennek megfelelően további 0-24 óráig közlekedő járatok elindítását is tervezzük. Jó gyakorlatként tekintünk a bécsi megoldásra: a Budapesttől mindössze 250 kilométerre fekvő osztrák fővárosban pénteken és szombaton egész éjjel jár a metró mind az öt vonalon? ? mondta el a sajtótájékoztatón Dr. Varga Ivett, a BKK vezérigazgatója.

?A BKV Zrt. számára felelős szolgáltatóként kiemelten fontos javítani az utasok kiszolgálásának minőségén. Ezt szem előtt tartva társaságunk biztosítja a szolgáltatás bővítéséhez kapcsolódó többletfeladatokat. Átszervezésekkel meg fogjuk oldani, hogy a szükséges karbantartások a továbbiakban is megfelelő módon megtörténjenek? ? hangzott el Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatójának beszédében.

Az éjszakai közösségi közlekedési hálózat nagyobb fejlesztései az elmúlt évekből:

Budapest, 2020. március 10.

Budapesti Közlekedési Központ

BKV Zrt.





Source link

Exit mobile version