Index – Belföld – Metróért Egyesület: A valódi felelősök helyett bűnbakokkal akarják elvitetni a közvetkeményeket

általa megosztva admin
Kategória:


Két nappal ezelőtt vádat emelt az ügyészség a metróvezető és a forgalomirányító férfi ellen a 2016. decemberi Pillangó utcai tömegszerencsétlenségnek minősülő metróbaleset ügyében. A vádhatóság letöltendő börtönbüntetést és eltiltást kért a felelősökre. 

Szerdán a Metróért Egyesület közleményt adott ki, és megdöbbentő szerintük, hogy a két, végrehajtó szolgálatban dolgozó ellen emeltek vádat. 

A Metróért Egyesület véleménye szerint a valódi felelősség megállapítása helyett az Ügyészség két bűnbakkal akarja elvitetni a tömegszerencsétlenség következményét 

– jelentették ki. 

Megjegyzik, hogy az eseményt a Közlekedés Biztonsági Szervezet vizsgálta, annak megállapításai helytállóak, „még ha minden felmerült körülményből nem is vont le következtetéseket”. 

Érvelésük szerint az adott vonalon a világ legkorszerűbbnek tartott vonatbefolyásoló berendezése üzemel, melyet a motorkocsivezető nem kapcsolt ki. „A vonat 57 Km/h sebességről 350m fékút után még kb. 18-20 km/ sebességgel ütközött az előtte forgalmi okból álló szerelvénynek. Ez a fékút több mint háromszorosa az adott sebességhez tartozó normál fékútnak. Az Alstom A5M2 típusú szerelvény elpörgés és csúszásvédelemmel rendelkező jármű, melynek hatásosságában bíznia kellett a járműveztetőnek” – írták. 

Felidézték, hogy a baleset előtt három nappal „le kellett a forgalmat állítani a vonal felszíni szakaszán, mert a balesethez kísértetiesen hasonló időjárási körülmények között a szerelvények csökkentett (15-20 km/h) sebességről is kicsúsztak a Pillangó utcai állomásról”. 

A szervezet közleményében kérdezi, hogy milyen vezetői intézkedések történtek a két esemény között; milyen utasítást kapott a forgalom irányítását végző megvádolt munkatárs; és miért nem a pályaszakasz sajátosságainak megfelelő szoftver alkalmazásával működött a berendezés. 

Az Alstom szerelvények forgalomba állítása első perceitől ismert volt, hogy annak csúszásvédelme gyenge hatékonyságú. Mit tett az üzemeltető és mit tett a gyártó a probléma megoldása érdekében?

– kérdezték közleményük végén. 

2016. december 5-én, hétfőn reggel a 2-es metró Pillangó utcai nyílt, földfelszíni megállójában álló szerelvénybe hátulról belefutott egy másik szerelvény. Az ütközés 20 km/órával történhetett, a vészfékezés nem volt hatékony a csúszós, nyálkás sínek miatt. Tizenhatan megsérültek, a BKV a 2-es metró nyílt szakaszára az Örs vezér téri végállomásig 30 km/órás sebességkorlátozást vezetett be, a rendőrség tömegszerencsétlenség miatt nyomozást indított.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.





Source link

Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).