Index – Belföld – Megtöltötték a klímatüntetők a Bem rakpartot

általa megosztva admin
Kategória:



Cikkünk folyamatosan frissül.

Elkezdődött a Globális Klímasztrájk tüntetés a Batthyány téren. Az akciót negyedik alkalommal szervezi meg az egyetemistákból álló Fridays For Future Magyarország. Több ezren indultak el a tértől a Bem rakparton a Margit híd felé 13 órakor.

A tüntetést élőben közvetítjük.

Szeptember végén több ezren vettek részt a klímasztrájkon, amelynek célja rábírni a kormányokat arra, hogy érdemben tegyenek valamit a globális klímaváltozást okozó üvegházhatású gázok kibocsátása ellen. Az ország legfiatalabb tüntetése akkor ilyen volt: 

Klímasztrájk: ez lehetett az ország legfiatalabb tüntetése


  • Fogyassz kevesebbet!
  • Cselekedj! Most!
  • Élni akarunk!

Ezeket skandálták a résztvevők bemelegítésként a térről indulva. A rossz idő ellenére több ezren vesznek részt a tüntetésen. A felvonulás nem akadályozza a villamosközlekedést a Bem rakpart mentén.

A tüntetésen nagyon sok a közép- és általános iskolás is ? jeleként annak, hogy a klímaváltozás következményei leginkább a most még fiatal generációt fogja sújtani. Hiba lenne azonban generációs ellentétre kihegyezni a klímahelyzet megítélését ? bár az ?Ok, boomer? az idősebb, a gazdasági növekedés hasznát fiatalon még élvező generáció felelősségéről szól. 

A tüntetés mellett elhaladó idősebb járókelő azonban Indexnek azt nyilatkozta: „Igazuk van” a tiltakozóknak. A klímaváltozás következményeit „minden nap látjuk”.

Karácsony a tüntetésen

A tüntetők között felvonult a főpolgármester is. Ebben a minőségében először volt jelen, de bevallása szerint már nem is számolja, hány hasonló tüntetésen vett már részt.

A helyzet kritikus , nem lehet szőnyeg alá söpörni? ? mondta Karácsony Gergely. ?Nem valami semleges dologról van szó, hanem olyanról, amely azonnali cselekvést igényel.?

karácsony szerint a város részéről konkrét intézkedés lehet

  • a dugódíj,
  • a városi zöldterület mennyiségének növelése,
  • fenntartható városi közlekedés biztosítása, elérve, hogy azt minél többen használják. 

Feladatunk élhetővé tenni a várost ? Karácsony szerint 2010 és 2014 között még történtek pozitív lépések a közösségi közlekedés területén, amikor a BKK-t VitézyDávid vezette. „De az elmúlt öt évben ez a folyamat nem folytatódott: nincs Budapestnek hulladékgazdálkodási stratégiája felelős klímastratégiája. Mi ennek kidolgozásán vagyunk, konkrét céldátumokkal.?

Nagyon sok teendője van a városnak, a klímaváltozás elleni küzdelemben Budapest az utolsó helyen kullog.

Karácsony szerint a magyar kormány nem kellő súllyal kezeli az ügyet: energiapolitikában rossz úton haladunk, „a lakossági szektor energiahatékonysági beruházásaihoz szükséges támogatására EU-s forrásokat  a kormány nem hívta le. Mi EU-s támogatással nagyarányú energiakorszerűsítési programot akarunk indítani Budapesten.?

Népszavazás jöhet a dugódíjról

„A kormány nem támogatja, de nekünk az a dolgunk, hogy megnézzük, mi a helyes. A behajtási díj jól kialakított rendszerben, a közösségi közlekedésen keresztül beindítana egy pozitív spirált.” ? mondta Karácsony a dugódíjról. Szerinte most a közösségi közlekedés alulfinanszírozott, ezért többen ülnek autóba, ami még kevesebb forráshoz vezet a tömegközlekedés fejlesztéséhez.

Ezért volna indokolt a dugódíj, de a főpolgármester szerint nem lehet ezt lenyomni a budapestiek torkán, ezért elképzelhető, hogy erről népszavazás lesz a fővárosban.

A Margitsziget autómentesítéséről elmondta: a jelenleg csaknem ötezer behajtási engedéj az év végén lejár, ezek többségét nem fogják meghosszabbítani..

(Borítókép: Bődey János/Index)





Source link

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Translate ?
Ez a weboldal sütiket használ, és személyes adatait kéri a böngészési élmény javítása érdekében.